Bedankt iedereen!! Wat een leuke, lieve en hartverwarmende reacties op mijn boek.
Nooit gedacht dat ik op zo een korte tijd zoveel boeken zou verkopen. Ik voel me heel bijzonder.

Ludo

Hieronder een aantal van die bijzondere recensies....

28 Dec. 2011
Nathalie

Hoi Ludo, ik wilde je even laten weten dat ik met veel plezier je boek aan het lezen ben. Vooral je schrijfstijl (met de nodige dosis zelfkennis, humor en zelfspot) spreekt mij erg aan. Daardoor leest het als een trein!! Ook mijn zus was heel erg blij verrast met je boek. Nogmaals bedankt voor het brengen.

Groeten, Nathalie

26 Dec. 2011
Giovanni en Ilse

Dag Ludo, Wat schrijf je gepassioneerd over je liefde voor eten en drinken. Met een liefdevol nawoord en een "strange" voorwoord! Ik had nog wel 116 pagina's verder willen genieten. Ook vormgeving ziet er prachtig uit. Waar is de tijd gebleven dat we in La Bouteille Zuid-Afrikaanse Zonnebloem dronken, of dat je voor ons speciaal sardientjes bestelde bij de vismijn in Oostende. Ongegeneerd, gegrilde sardienen eten met alleen brood en kruidenboter begeleid door een heerlijke spaanse rosé. In een periode dat men hier nog slechte rosé dronk uit die afschuwelijke kruikjes. Het ga je goed schoolmakker en toi toi toi bij je zware project in februari 2011

Salut, Giovanni en Ilse

12 Dec. 2011
Karin

Hoi Ludo, Heb al even getwitterd, maar daar kan niet zoveel tekst in. Dan maar even zo. Toch wel wat links met jou na je boek globaal doorgebladerd te hebben. Ik zag het boek daarnet ook bij mijn moeder in Sas van Gent, die het vandaag voor haar 60e verjaardag gekregen heeft van een vriendin. Mijn ma vertelde dat ze jouw moeder haar voeten/pedicure altijd deed bij de Redoute. (daar is ze sinds deze zomer mee gestopt). Ook heb ik meegelopen met het langste brood ter wereld. Ik stond op de foto in de krant, liep helemaal vooraan. Dat krantenartikel heb ik zo nog voor de pak! Die blouse van Rein in jouw boek, hahahaha. Dan kon ik niet op de naam komen van het restaurant wat je in de Dijkstraat had. Probeerde ik aan mijn collega's te vertellen. En ja hoor, het was "la Bouteille". Weet nog dat we daar gegeten hebben met mijn ouders en dat er een hele vieze pees in het vlees zat. Is me nog altijd bij gebleven. Ik hoop dat ik snel meer tijd heb om het boek helemaal te lezen en wil jou mijn complimenten geven voor de wijze van presentatie en hoe enthousiast je bent.

Groeten Karin

2 Dec. 2011
Paul

Hi Ludo,
Je boek is schitterend en heb ze bijna allemaal al uitgedeeld. Heb reeds diverse complimenten erover gekregen, dus een gewaardeerd geschenk. Op naar een volgende druk.

Met vriendelijke groet, Paul HERMAN
Wijnhandel HERMAN B.V.
Weststraat 6 NL-4571 HL AXEL
Tel: +31 (0) 115 561860

30 Nov. 2010
Lianne

Mijnheer Haers
afgelopen zondag om 10.30 uur hebt U, Uw boek afgeleverd. in sas van gent. Koken is mijn ontspanning (naast een druk bedrijf)
Heb uw boek in 1 avond uitgelezen. Leesbaar, herkenbaar, dichtbij, en één en al emotie. Koken en eten is voor mij ook emotie.Zou graag met Uw hulp brainstormen over een voor mij bijzondere avond met eten en drinken. Eten en drinken brengt mensen samen!

Groeten Lianne Meeuwse

28 Nov. 2010
Krijn

Hallo Ludo
Bedankt voor het bezorgen van je prachtige boek. Ik begon te lezen en kreeg er niet genoeg van het water liep mij regelmatig in de mond. Wat kun jij geweldig over eten en drinken schrijven. En inderdaad je mag je een gelukkig mens noemen als je dat allemaal hebt meegemaakt. Het is dat er foto's in het boek staan anders zou men toch vermoeden dat je zo'n 150 kilo zou wegen. Nogmaals bedankt en veel succes met de verkoop van je boek. Met vriendelijke groet,

Krijn den Hamer

24 Nov. 2010
Hubert
'Heerlijk' boek Ludo
gefeliciteerd !!!

20 Nov. 2010
Fred F.
Super leuk van je Ludo, het persoonlijk thuisbrengen van je boek, echt leuk om je persoonlijk te leren kennen, en inderdaad, je bent een 'echte' zeeuws vlaming met gevoel voor lekker eten. Ga zo door, mijn vrouw en ik wachten met spanning op je volgende boek!
15 Nov. 2010
Tiny

Hallo Ludo
Je boek in een adem uitgelezen. Veel herinneringen aan Philippine kwamen boven. Jou Meet en Peet kan ik mij nog zo voor de geest halen. Ik kwam daar wel eens met mijn zus Lela, die vriendin was met Maria. Wat heb jij een heerlijk leven achter de rug en nog steeds. De studenten van het ROC zijn toch gelukkig met zo'n docent. Zoveel informatie over kunnen brengen moet toch fantastisch zijn. Als ik in je boek lees zie ik je bezig. Mijn dochter Marilyn had op de Mavo een docent meneer Strobbe, hij gaf Frans. Het was eigenlijk het enigste vak wat ze leuk vond niet om het Frans, maar hoe er les werd gegeven. In zijn klaslokaal leek het net of je in Frankrijk was. Deze man was net zo gek op Frankrijk dan jij op eten en drinken. Ik weet niet of hij nog steeds naar Parijs gaat als gids, maar dat was fantastisch. Als je met hem meeging leerde je Parijs op een andere manier kennen. Marilyn heeft het een paar keer gedaan, hij ging zelf in de riolen onder Parijs wat volgens Marilyn een aparte ervaring was. Ik hoop dat je nog lang mag genieten van al dat heerlijke eten en drinken. Ik ga dit weekend de Choucroute maken, de rattepattat heb ik bij het boertje(de Feijter) gevonden in Terneuzen.
Heel veel succes verder en als er een nieuw boek komt hoor ik het wel.

Tiny